Etapa 2 (2 dni) – Veľkofatranskou magistrálou na Kráľovu studňu

Môj ambiciózny plán dôjsť až na Borišov je sabotovaný už od rána. Najprv posunieme budík o hodinu a následne sa hádame o možnosti vynechať Kopu. Kubov argument je, že to sa môžeme rovno odviesť vlakom do Strečna a kruh bude uzatvorený. Takže dupeme po červenej na Kopu. Okrem strmého výstupu nás tam čaká kopa popadaných stromov, pomaličky si zvykáme na preliezanie a predieranie sa. Výhľad od kríža je nádherný. Na samotný vrchol nejdeme (áno, aj Kubo sa vie niekedy prispôsobiť) a schádzame do Ľubochnianskeho, veľmi rozhorúčeného sedla. Tam si dať oddych? Hľadáme prameň a je z toho ideálne miesta na prestávku. V tieni, s lavičkami a naozaj lahodnou vodou. Vďaka miestnym turistom, naozaj super miesto.
Výhľad z Kopy

Pokračujeme Veľkofatranskou magistrálou a pomaly si uvedomujem, že to nebude prechádzka ružovou záhradou ako hrebeň cez Smrekovicu smerom na Ružomberok. Tu sa naozaj hodí pomenovanie Veľkofatranská píla. Píla ako taká by sa nám však hodila aj v skutočnosti – kujeme plány ako to tu niekedy prídeme prepíliť. Obchádzame, podliezame, preliezame,  často zídeme z chodníka. Dostanem aj jednu riadnu ranu do hlavy, dúfam, že nebudem mať otras mozgu.
Kolibu Príslop obdivujeme len z diaľky, chceme dôjsť čo najďalej.
Koliba Príslop

O štvrtej sme vo Svrčníckom sedle, oficiálnom mieste na bivak. Krásna rozbitá lesná cesta a naokolo len obrovské suché smreky, ktoré pri silnejšom vetre čoskoro spadnú. Poteší nás čerstvo namaľovaná značka k prameňu – 4 min. Ide to cez polom, takže je to skoro 8 min, no voda netečie, je tam akurát vlhko. Takže tu spať nebudeme. Plán je nabrať na najbližšom  možnom mieste vodu a prespať na prvom vhodnom mieste. Na Jarabine nachádzame tie najlepšie a najväčšie čučoriedky.  Prameň pod Jarabinou, tiež čerstvo označený, je našťastie v super stave a naberáme vodu do všetkých fliaš. 6 litrov nám musí vystačiť na večer, noc, ráno a dôjdenie na Chatu pod Borišovom. Zalomíme na prvom vhodnom mieste. Škoda, že nás nikto nevidí, celkom dobre by sa pobavil ako zručne si chystáme bivak. Od chaty sme menej ako 3 hodiny. Možno by sme to došli, keby...
Zostup z Kľaku
Svrčnícke sedlo, oficiálne miesto na bivak
Studnička, ale bez vody
Západ Slnka

Noc je pokojná, ráno vyrážame smer Borišov. Na chate sme pred desiatou, musíme počkať, kým otvoria kuchyňu. Kubo vyráža na Borišov, ja využívam čas na relax na slniečku. Párky a hemendex nám padnú vhod, no čo s načatým dňom?
Odchody vlaku z Ploskej - konkurencia autobusovej zastávky na pod Rysmi

Podľa môjho plánu sme dnes mali vyraziť cez Kráľovu studňu až na Cabanku. Volíme „oddychový“ deň, takže sa len presunieme cez Ostredok a Krížnu na Kráľovu studňu. Oddychujeme všade, kde sa dá. Stretávame pastiera zo Salaša Smrekovica, pamätá si nás z našej poslednej návštevy, keď sme sa schovávali pred búrkou. Takýto „oddychový“ deň je pre mňa ešte náročnejší ako celodenný pochod. Na Kráľovej studni sa ubytujeme v turistickej časti, stihneme všetko vyprať a dokonca nám aj navaria (najprv bola kuchyňa z technických príčin zatvorená). Ešte sa uistím, že bude ráno vchod otvorený – plánujeme vyrážať pred šiestou a nemám chuť vyskakovať z okna. Recepčný sa skoro urazí, no uistí nás, že vchod bude odomknutý. Najprv to vylúčil, no potom priznal pár prípadov, keď naozaj turisti odchádzali cez okno. Vraj sa dohodli, že keď bude škaredo, tak nikam nejdú. Ráno lialo a turisti aj tak chceli ísť a bolo zamknuté.
Pohodlným hrebeňom Veľkej Fatry
Kravy pod Kráľovou studňou, na ceste k prameňu